תכנון גינות

תכנון גינות למגזר הפרטי והעסקי

לקביעת פגישת ייעוץ השאירו פרטים או
התקשרו עכשיו 072-395-0748

דואגים להביא את טוסקנה אליכם לגינה
נגן וידאו אודות הקמת גינות - סרטון שדות

כנסו לסרטון לראות תמונות מהפרויקטים שלנו

"שדות" – מומחים בתכנון גינות

לחברתנו ניסיון של מעל 25 שנה בתכנון ועיצוב גינות למגוון צרכים- החל בבתים פרטיים וכלה במגזר העסקי (גני אירועים וכדומה).

אנחנו מתמחים בעיצוב ותכנון בסגנון ים תיכוני, המשלב סגנונות ייחודיים כמו גינון יפני, ספרדי, אנגלי וכדומה. אנו מקפידים על התאמה אישית ומדויקת לכל לקוח. אנו רואים חשיבות רבה לשילוב בין פנים הבית לטבע שמחוצה לו, תוך כדי יצירת גינות עם אחזקה נמוכה שמשתבחות עם הזמן.

המלצות מהלב

מה מספרים עלינו?

לזאב והצוות, רק לומר הרבה תודה. אנחנו מאוד נהנים מהגינה. החיבור לנוף ולבית הכל ביחד מרגיש כמו לחיות בשמורת טבע. ובלילה התאורה יוצרת אווירה מדהימה. לכל מי שמחפש איכות ברמה הכי גבוהה ושירות אישי ונעים אני ממליץ בחום!

זאב יקר, אנו מעוניינים להודות לך מעומק הלב, על הגינה המדהימה שהקמת עבורנו.
החל משלב התכנון שנעשה במקצועיות רבה והפגנת ידע מרשימה, תוך שילוב עשרות צמחים, ועצים, תשומת הלב לפרטים, התאמת הצמחייה והנוף לטעמנו האישי, והמשך בשלב ההקמה והביצוע המקצועי, תוך עמידה ראויה להערכה בזמנים שסיכמנו.
כפי שהבטחת, הגינה התייצבה בסטנדרט גבוה, גורפת מחמאות, והתפתחה בדיוק רב, ובהתאמה לציפיות שהצבנו.
כמו כן ברצוננו להודות לך על המסירות בה אתה והצוות שלך מתחזקים את הגינה, תוך הפגנת ידע מעמיק ומקצועיות, כיצד לגרום לגינה היפה לשגשג ולפרוח. תודה רבה

אני מבקש להמליץ על זאב דיאמנט לתכנון והקמת גינות. בהקמת הגינה שלי, בשוהם, גיליתי שמעבר להיותו מקצוען בעל שליטה מוחלטת בכל רזי המקצוע, זאב הוא אדם ממש מדהים עם נשמה גדולה ואהבה אינסופית שאותן הוא מכניס לגינה ,והתוצאה היא כיף גדול. זאב משקיע מחשבה וזמן רב בתכנון ולא מתפשר על דבר. יש לו סבלנות רבה והייתה לי חוויה אישית מיוחדת לעבוד מולו. תודה על הכל זאב.

הגינה מרהיבה ביופיה. ואין יום שאני לא מודה בליבי שפגשנו אותך. הכל פורח ומלבלב וממלא את הלב כל יום מחדש. תודה!

זאב מקצוען אמיתי, מומחה לגינות וזאת בנוסף להיותו "מענטש" ואיש נעים מאוד. צוות שדות - זאב ואושרי הגשימו עבורי את כל חלומותיי בגינה שיצרו. עברה חצי שנה והגינה משגעת ופורחת. ממליצה בחום.

תודה רבה על התהליך, התכנון, הביצוע המוקפד, על אושרי הנעים והמקצועי. שיחקתם אותה, אנחנו שמחים מאוד מהתוצאה! תודה!

הפעם מגשימים את החלום!

לקביעת פגישת ייעוץ השאירו פרטים או
התקשרו עכשיו 072-395-0748

תכנון גינות - עבודות אחרונות

נגן וידאו אודות תכנון גינות - למה זה כל כך חשוב

תכנון גינות - למה זה כל כך חשוב?

עיצוב גינה הוא חלק בלתי נפרד מעיצובו הכולל של הבית. גינה מעוצבת ונעימה הופכת להיות "הריאה הירוקה" של הבית ומאפשרת לגרים בו לנשום את הטבע מקרוב.

תכנון קדימה צריך להתחשב במספר פרמטרים: הרצונות והטעם של הדיירים, כיווני האוויר, כיווני השמש, התאמת הצמחייה לקרקע ולאוויר. רק עם התאמה מדוייקת של הכל וללא פשרות בדרך, יחסכו עלויות לעתיד.

מה ההבדל בין עיצוב גינות לתכנון גינות

נגן וידאו אודות מה ההבדל בין עיצוב גינות לתכנון גינות -שדות גינון

עולם שלם של תכנון גינות - דגשים חשובים

נגן וידאו אודות תכנון גינות - זאב -שדות גינון

איך לקוח יכול להתרשם מהגינה עוד בשלבי התכנון

נגן וידאו אודות איך לקוח יכול להתרשם מגינה עוד בשלבי התכנון שדות גינון

תכנון גינות - השיקולים העיקריים

1. מטרת הגינה

אילו שימושים ייעשו בה? למי הגינה מיועדת?
האם היא ליופי? האם צריך מרחב פתוח ומקום משחק לילדים? גן ירק? איך תיעשה חלוקת השטח בין נוי לשטח ישיבה? תשובות לשאלות אלה יספקו מידע חשוב לפני תכנון גינה.

2. מיקום והתאמה למבנה

בהתאם למבנה, מחליטים על מיקום אלמנטים חשובים.
חשוב להבין מה מבנה הקרקע- עמוק, סלעי, פינות מוצלות או מוארות וכד'. בהתאם לכך מחליטים על מיקום האלמנטים השונים- שבילים, מסלעות, בריכת נוי, פרגולה, דק, פינת ישיבה או מתקני שעשועים לילדים.

3. חשיפה לאור השמש

המשפיעה על בחירת הצמחייה.
בגינה החשופה יותר לשמש נמליץ לשתול עצים ודשא, אך בגינה יותר מוצלת אפשר לשתול פרחים עם רגישות מסוימת לאור השמש. במקרה של גינה עם חשיפה חלקית ניתן לשתול שיחים מסוימים.

4. מידת התחזוקה

האם אתם מתכננים להעסיק גנן? או להוסיף מערכת השקיה אוטומטית?
מי שמתכנן להעסיק גנן יוכל לשתול צמחים הדורשים יותר תשומת לב מבחינת טיפוח. לעומת זאת, מי שיש לו פניות נמוכה לטיפול צריך לתכנן את הגינה תוך התחשבות במיקום טפטפות, מערכת השקיה אוטומטית, התאמת צמחייה, דשא סינטטי ועוד.

טווח ארוך

לשמירה על גינה בריאה, צבעונית ורב גונית.
איך תרצו שהגינה תיראה בעוד מספר שנים מהיום? חשוב שהצמחייה לא רק תשרוד לטווח הארוך, אלא אף תשגשג ותתאים מבחינה הרמונית, כך שהצמחים יצרו ביניהם שילוב אידיאלי בצבעוניות ובצורניות.

התאמה לעיצוב הבית

הקו העיצובי של הגינה צריך להמשיך את הקו העיצובי של הבית
כך למשל, בית שמעוצב בצורה מודרנית ומוקפדת, יצטרך גינה מותאמת שיהיו בה שבילים ברורים, מראה נקי עם חיפויי קרקע, ערוגות מסודרות ועוד. מראה פרוע ואקלקטי יותר של הבית, יבוא לידי ביטוי גם בגינה שמשדרת יותר פראות וחום.
תכנון שבילי הליכה כחלק מתהליך תכנון גינות

שאלות נפוצות על תכנון גינות

הגינה היא כמו חדר חיצוני של הבית. מכאן, הזמן האידיאלי לתכנונה הוא כבר בשלב תכנון הבית. שילוב של תכנון משותף לשני האזורים- הפנים והחוץ, יאפשר לכם לשמור על קו עיצובי אחיד בין השניים. כמובן שאם לא הספקתם לתכנן את הגינה בשלב הבנייה, ניתן לבצע תכנון בכל שלב מאוחר יותר, שיתחשב בתנאים הקיימים.

אין פרק זמן מוגדר להקמת גינה. הטווח המוערך הוא בין מספר ימים למספר שבועות, בהתאם לרמת התכנון והמורכבות בשטח. לעיתים נדרשת עבודת פיתוח מקדימה, ריצוף או הכנה של תשתיות חשמל ומים. בנוסף, ישנם אלמנטים שבנייתם מצריכה זמן עבודה ממושך יותר כמו בריכת שחיה או נוי.

את התשתיות צריך לתכנן עוד לפני הקמת הגינה.
כשמתכננים תשתיות של חשמל ומים, יש חשיבות גבוהה לתכנון מקדים לפני הביצוע, כי זה ישפיע על אלמנטים כמו דק עץ ושבילים. תיקונים או שינויים לאחר הנחת האלמנטים תגרור פירוק והרכבה מה שיצור עוגמת נפש והוצאות מיותרות.
כמו כן יש לקבוע את מיקום הטפטפות וגופי התאורה לאחר הקמת הגינה, ולשלבם בשטח בהתאם לסוג הצמחים שנשתלו ולמיקומם. צמח קטן ידרוש תאורה חלשה יותר ולהיפך. תהליך ההשקייה גם כן נעשה באופן ממוקד לפי סוג הצמח ומיקומו.

גננים חובבים בבריטניה משקיעים כשעה מהיום שלהם בטיפול בגינה, שכן בתרבות הבריטית מדובר בתחביב נפוץ למדיי. למעשה, הזמן שתקדישו תלויה ברצון וביכולות שלכם, וכן בעונות השנה. כך למשל, גינה דורשת התייחסות רבה יותר בחודשי הקיץ (לפחות פעם בשבוע) לעומת חודשי החורף (טיפול חודשי).
תחזוקת גינה שונה בתקופת ההתאקלמות מאשר בשגרה- בתקופת ההתאקלמות רצוי להשקיע יותר בתחזוקה שוטפת, על מנת לאפשר השתלבות טובה של הצמחים בשטח. כמו כן, משטחי דשא דורשים תדירות טיפול שונה מאשר עצים. בכל האלמנטים האלו יש להתחשב כאשר אתם מתכננים את הגינה.

תחזוקת גינה כוללת את סך הפעולות הנדרשות לצורך קיום וטיפוח של הגינה. החל מהשקייה, דישון, גיזום ועד להחלפת צמחים עונתיים. כל אלו יכולים לנוע בין פעולות אוטומטיות הדורשות מינימום משאבי זמן ואנרגיה ועד לפעולות בתדירות ומעורבות גבוהה. כך למשל, גינה עם צמחים עונתיים וקומפוסט, ללא מערכת השקייה תדרוש תחזוקה גבוהה יותר לעומת גינה עם צמחים רב עונתיים, מערכת השקייה אוטומטית ודשא סינטטי. תחזוקת הגינה כוללת מגוון של פעולות, שההשקעה בהן צריכה להתאים לאורח החיים שלכם ולא להיפך.

מעצב גינות יגיד לכם שחשוב להשתמש בכלים נכונים לעבודה. התאמת הכלים לצרכים שלכם גם כן חשובה- הקפדה על רמת הרעש, רמת ניידות, תחזוקה ועוד. כמו כן, ניתן להשתמש בכלים בסיסיים כמו מעדר, את חפירה, מגזמה, כפפות ודלי.
אנחנו בשדות עיצוב והקמת גינות ממליצים לבחור בכלים שיתאימו למידותיכם, ושיהיו נוחים לעבודות התחזוקה. כך תוכלו לתחזק את הגינה באופן תדיר, ולפרקי זמן קצרים וקצובים. אופן עבודה זה, לעומת תחזוקה חודשית למשל, מאפשר לשמר את הגינה באופן רענן לאורך זמן.

6 תכונות ויכולות של מתכנן גינון מקצועי

תקשורת והבנת החזון

מתכנן גינות חייב להבין את דרישות הלקוח במלואן ולהבין לעומק את הצרכים והשאיפות.

שימוש בהדמיה ממוחשבת

צמחייה, אדמה, סלעים, תפעול שוטף, התחשבות בשטח ועוד. לשם כך, מתכנן גינות מקצועי ייעזר בהדמיה רב מימדית.

תפיסה מרחבית

מתכנן גינות מקצועי יספק ללקוח שרטוט בקנה מידה, המפרט את מבנה הגינה וכולל את פריסת האלמנטים הכלולים בה.

היכרות עם מגוון סגנונות

גינות בסגנון יפני, ים תיכוני, ארץ-ישראלי, טרופי ועוד. חשוב שהמתכנן יכיר את הסגנונות וכן יהיה בקיא ביתרונות ובחסרונות של כל אחד מהם.

התחשבות בצרכים עתידיים

הכשרת קרקע, הסדרת חיפויים לשמירת לחות הקרקע, מערכת השקיה חכמה, הדברה, גיזום ועוד.תכנון גינה מחייב לקחת בחשבון את התחזוקה השוטפת לטווח הארוך.

המלצות מלקוחות

מתכנן גינות יוכל לספק לכם דוגמאות ותמונות מפרויקטים קודמים. בקשת המלצות יכולה לסייע בקבלת רעיונות שלא חשבתם עליהן לפני.

2 כלים מקצועיים לתכנון גינה

  1. הדמיה – לאחר התכנון הראשוני נבצע הדמייה תלת מימדית שתמחיש כיצד תיראה הגינה בהתאם לאילוצי השטח שלכם. כך, ניתן יהיה לחוש במראה ובשילובים ולהחליט על ביצוע כלל השינויים הנדרשים. ההדמייה משלבת כלים חדשניים שמסייעים למקם את האלמנטים השונים בגינה כמו דק, פינות ישיבה, סלעים, בריכת שחיה ועוד.
  2. בדיקת קרקע – בדיקת הקרקע תסייע לגבש המלצה היכן לשתול עצים וצמחים שונים והיכן רצוי למקם בריכת שחייה או נוי.
מתכנן גינות מקצועי שעושה שימוש בכלים האלו יכול לחסוך לכם הרבה זמן וטעויות מיותרות, בדרך להגשמת החלומות שלכם. ככל שהתכנון נעשה באופן מקצועי ומוקפד, כך הביצוע יאפשר לשמור על מראה מעוצב לטווח הארוך, תחזוקה קלה וחיסכון בעלויות.

הבסיס לגינה מוצלחת - טמון בתכנון

אנו חסידים גדולים מאוד של תכנון מקדים. גם כאשר מדברים על תחזוקה של גינה פרטית או משותפת, הדבר הראשון שיש לשים לנגד עינינו הוא התכנון. לכן אנחנו ממליצים לשים דגש בשלב התכנון על הנושאים הבאים:

  • מיקום תשתיות – הצללות, מערכת השקיה, מערכות חשמל ותאורה, פינת ישיבה צריכות לקחת בחשבון גם את בחירת סוגי הצמחים ועוד.
  • התחשבות בגודל – כחלק מתכנון לתחזוקה נוחה, יש להתחשב בגודל הגינה, בצורה הייחודית שלה שהגינון יתבסס עליה וכן בכיוון השמש שמשמעותי באספקט של החיסכון במים בטווח הארוך.
  • צרכים – מה אתם צריכים מהגינה, מה תרצו לגדל בה ועבור מי (צמחי נוי או מאכל?), האם מיקום הגינה דורש פתרונות מיוחדים, כמו השקיה? ניקוז? התאמה לאקלים מסוים?
/תכנון-מותאם-לנוף-ולתוואי-השטח-תכנון-גינה-לבית-פרטי-באבן-יהודה.jpg

מידע חשוב נוסף על תכנון גינות

מהם עקרונות התכנון המרכזיים במסגרת הקמת גינה?

כאשר מתכננים גינה ציבורית, היא צריכה להתאים לכל פלחי האוכלוסייה שיעשו בה שימוש. לעומתה, גינה פרטית מתוכננת כדי לקלוע לטעם האישי של בעליה, ולצרכים האישיים שלהם. לכן, תכנון גינה פרטית, לוקח בחשבון את הנקודות הבאות:

  • התחשבות באורחות החיים של בני הבית – ההתנהלות ודפוסי הפעילות בגינה, חשובים על מנת להטמיע בתכנית את הדרישות ואת הצרכים שלכם. למשל- גינה בה נמצאים ילדים באופן תדיר (בין אם בני הבית או כחלק מפעילות צהרון או גן ילדים)- צריכה לכלול הצללות במוקדים נדרשים, מתקני שעשועים רלוונטיים ובמידת הצורך גם ערוגות ירק לטובת התנסות והדרכה. דוגמה אחרת היא גינה המשמשת לאירוח של חברים ובישול בחוץ, שם יהיה צורך בהתקנת מטבח חוץ ומרחבי ישיבה המתחשבים בהצללה בהתאם לשעות השונות ביום.
  • הגדרת שימושי הקרקע השונים – הקרקע צריכה לתת מענה לצרכי המשפחה השונים- בין אם בדמות חנייה לרכבי המשפחה, מחסנים, מרחבים לפעילות שגרתית כמו טניס שולחן, או מרחב כושר, וכיוצא באלה. מלבד זאת, אם זו משפחה שמגדלת בעלי חיים, יש להסדיר מראש את מרחבי המשחק, מיקום המלונה ועוד.
  • הפרדה פונקציונלית יעילה בין השימושים השונים – בבתים רבים מתקיימים מספר שימושים במרחב הגינה בעת ובעונה אחת. כך למשל- מרחבי ישיבה, מרחבי בישול ופנאי. על המתכנן ליצור איזורי חיץ פנימיים שיצרו ריווח ביניהם, כך שלא יהיו הפרעות הדדיות בין השימושים השונים. כך יוכל להתקבל מענה גם למרחבים הדורשים יותר שקט ואינטימיות, לצד מרחבים המאפשרים בילויים חברתיים.
  • אחזקה ותפעול – הרעיון המרכזי שלנו בעיצוב גינה, הוא שהיא תוכל להתנהל לאורך זמן באופן בר קיימא. כך שיש לתכנן באופן מותאם את מערכת ההשקייה, הדישון, צרכני החשמל השונים, גיזום, אור ואוויר, בהתאם ליכולות ולרצונות של בני הבית להשקיע בהם.

 

5 טיפים פרקטיים לתכנון וניהול גינה בר-קיימא

נושא הקיימות בא לידי ביטוי באופן משמעותי כאשר מדובר בתחזוקה של גינה פרטית, לכן יוצגו כאן טיפים ועצות שיכולים לסייע לכך. הדברים מובאים בתמציתיות, ומומלץ להרחיב את הלמידה בנושא.

  1. הטמעת שיקולים תכנוניים מותאמים – כחלק מהתכנון יש להתחשב בטופוגרפיה (הבדלי הגובה) ובתנאי האקלים האזוריים. הדבר יבוא לידי ביטוי הן בהתחשבות בין אור וצל, והן בהפרשי גובה בעת התקנת מערכות ניקוז משופעות. ככל שנעשה שימוש בחומרים טבעיים שקיימים בשטח עצמו ובקרבתו- כך הביצוע יהיה יותר בר קיימא.
  2. טיפול והכשרת הקרקע – ברירת המחדל היא שימוש באדמה המקומית, אולם לאור החשיבות של רמת פוריות הקרקע, ייתכן שתידרש פעילות יזומה להשבחתה באמצעות חומרים שונים כמו חומרי דישון. בנוסף לכך, רצוי לבסס תשתית מתאימה לייצור של קומפוסט ביתי. הדבר דורש למידה מקדימה של הנושא על מנת לבחור בשיטה המתאימה לכם ביותר.
  3. התאמת צמחייה לתנאי הגידול – תמהיל צמחייה אופטימלי, יאפשר הגעה לתוצאה רצויה, כך שיתקבל ייצוג לכל סוג צמחייה- עצים, מטפסים, שיחים, פרחים, דשא ועוד. מומלץ לשלב בכך עצי פרי, צמחי נוי וצמחי תבלין. בבחירת הצמחייה יש לשים לב לצריכת המים ולתת את הדעת על כך על מנת לשאוף לחיסכון במשאב זה.
  4. שימוש בחומרים ידידותיים כחלק מהגנה על מערכות ביולוגיות – אמנם מדובר בגינה פרטית, אך היא מהווה חלק בלתי נפרד מהמרקם האקולוגי הסביבתי במרחב. יש לנו אחריות לקדם אותו ולמנוע פגיעה בבתי גידול של אורגניזמים ומיקרואורגניזמים שאינם מזיקים, על מנת למנוע השחתה שלהם על ידי שימוש עקבי והדוק בחומרי הדברה ביולוגיים.
  5. מינוף הגינה לצרכי חינוך הסביבה הקרובה והילדים – שיתוף של בני הבית והסביבה הקרובה בהתנסות ולימוד בגינה, יכולה לבסס קהילתיות ומערכות יחסים מיטיבות. כך למשל דרך יצירת קומפוסט, לימוד על סגולות צמחים שונים, השקיה, דישון ועוד פעילויות תחזוקה שונות

בחירת הצמחים והטיפולים השוטפים

  • תחזוקה כללית– הצמחים אמנם צריכים להתאים לאקלים הישראלי, אבל חשוב שגם יהיו נוחים לתחזוקה. כך למשל, שתילת עצי הדר דורשת תחזוקה מינימלית לעומת עצי השיפלרה שנוטים להידבק במחלות, או עצים נשירים שדורשים גיזום וריענון בהתאם לעונות. ישנן אפליקציות שיסייעו לכם לאבחן מחלות של צמחים דרך צילום של העלים, ואף יכולות להציע דרכי טיפול להחלמה מלאה.
  • שורשים– ישנם סוגי צמחים ששורשיהם עשויים להעמיק יתר על המידה ולפגוע בריצוף או בביוב, כמו פיקוס, ולכן שתילתם גם כן צריכה להתחשב בתנאי השטח.
  • גיזום– בנוגע לתחזוקת צמחים שוטפת, אנו ממליצים לשים דגש על נושא הגיזום- גיזום במקום הלא נכון או בעונה לא מתאימה עלול לפגוע בחיי הצמח. כך למשל, ישנה צמחייה שנדרש בה גיזום מיד לאחר הפריחה וישנה צמחייה שגיזום במועד לא נכון עשויה לפגוע בצמח. לכן, חשוב להכיר את מועדי הגיזום של הצמחים שבחרתם לגדל.
  • השקייה– מומלץ להשקות את הצמחים בשעות הבוקר המוקדמות. הדבר מאפשר ספיגה של הלחות הנדרשת לאורך כל שעות היממה. אם פספסתם את הבוקר, התחנה הבאה המומלצת היא אחר הצהריים, כשהשמש כבר לא בעוצמה המירבית.
  • נשירת עלים– רצוי להשאיר את העלים שנושרים על האדמה. הדבר מאפשר להגן על הדמה מפני התייבשות ואף תורם לדישון שלה ולהפיכתה לאיכותית ומורכבת יותר עבור הצמחים. במידה והעלים נושרים על עלים אחרים או צמחייה אחרת, יש להרימם.
דילוג לתוכן